I. Nehoda v ČR
Jak postupovat krok za krokem?
- Zajistěte místo nehody (zapněte varovná světla, oblečte si výstražnou vestu, umístěte výstražný trojúhelník…).
- Došlo-li ke zranění osob, poskytněte první pomoc a přivolejte záchrannou službu (112, 155), Policii (112, 158) a v případě potřeby hasiče (150).
- Policii (112, 158) volejte také v případech, kdy:
- škoda na vozidle přesáhla 100 000,-Kč, nebo pokud si nejste jistí výší škody;
- neshodnete-li se s ostatními účastníky nehody na míře zavinění;
- vznikla-li škoda na majetku třetí osoby (svodidla, pouliční osvětlení, semafor apod.);
- došlo-li při střetu se zvěří k usmrcení zvířete;
- pokud je některý z účastníků pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek;
- jestliže některý účastník nehody odmítá podepsat „Záznam o dopravní nehodě“;
- při poškození vozidla vzbuzující podezření z trestného činu (vloupání nebo pokus o vloupání do vozidla, vandalismus, odcizení vozidla, nebo jeho částí);
- protokol sepsaný Policií podepište pouze tehdy, pokud souhlasíte s jeho zněním;
- nesouhlasíte-li, uveďte do protokolu své vlastní vyjádření či námitky proti postupu Policie ČR, nebo pokud Policie odmítne přijet, zapište si datum, čas, jméno a služební číslo osoby, se kterou jste telefonicky hovořili – tyto údaje následně uveďte do záznamu o dopravní nehodě;
- je-li nehoda šetřena Policií, přes on-line formulář Hlášení pojistné události nám prosím zašlete všechny kopie dokumentů, které jste obdrželi, včetně dokumentů, které vám přijdou v průběhu vyšetřování či po jeho ukončení (např. Úřední záznam, Odložení věci, Ukončení pátrání apod.). Prosím, nepodceňujte tyto administrativní úkony, pro efektivní vyřešení celé události a minimalizaci vašich nákladů je důležité, abychom vše řádně doložili.
- Doporučujeme si udělat vlastní fotodokumentaci situace vozidel po nehodě, včetně registračních značek vozidel a detailů poškození vozidel.
- Vždy vyplňte Záznam o dopravní nehodě: (vyplňte i v případě, je-li nehoda šetřena Policií)
- snažte se uvést co nejvíce informací, dokud je máte v čerstvé paměti;
- vyplňte hlavně datum, čas a přesné místo nehody;
- uveďte popis průběhu nehody (nestačí-li pro popis průběhu nehody sloupec 12 „Okolnosti nehody“, popište děj nehody ve sloupci 14 „Vlastní poznámky“ nebo do sloupce 13 „Nákres nehody…“, případně volnou formou v e-mailu);
- napište přesný popis poškození na vozidlech zúčastněných na nehodě;
- nakreslete plánek nehody;
- nezapomeňte na podpisy účastníků nehody a v případě jasného zavinění doplňte do příslušných kolonek, kdo je viníkem a kdo poškozeným.
- Pokud je vozidlo nepojízdné, nebo nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, kontaktujte Raiffeisen – Leasing Asistenci na tel.: +420 292 292 227, která vám poskytne pomoc v rozsahu sjednaném v leasingové smlouvě. Nemáte-li v leasingové smlouvě sjednánu Raiffeisen – Leasing Asistenci, můžete si s touto asistencí domluvit odtah nebo jinou službu, kterou pak budete muset asistenci uhradit. Další možností je využít asistenci dle rozsahu vašeho pojištění POV nebo HAV.
- Nakonec nám prosím veškeré dostupné podklady k nehodě zašlete přes on-line formulář Hlášení pojistné události, vč. kopie vašeho řidičského průkazu. My pojistnou událost nahlásíme a zašleme vám číslo pojistné události a další postup pro opravu vozidla.
II. Nehoda v zahraničí
Jak postupovat krok za krokem?
- Zajistěte místo nehody (zapněte varovná světla, oblečte si výstražnou vestu, umístěte výstražný trojúhelník…).
- Došlo-li ke zranění osob, poskytněte první pomoc a zavolejte na univerzální nouzové číslo 112.
- V případech stanovených zákonem dané země oznamte nehodu Policii. Přivolání či nepřivolání Policie se vždy řídí právním předpisem země, ve které k dopravní nehodě došlo.
- Policejní protokol podepište pouze v tom případě, že zcela souhlasíte s jeho zněním. V opačném případě do něj uveďte své vlastní vyjádření o nehodě. I v zahraničí pište česky. Při případném výslechu máte navíc jako cizinec právo na tlumočníka.
- Doporučujeme udělat si vlastní fotodokumentaci situace vozidel po nehodě, včetně registračních značek vozidel, detailů poškození vozidel, dále kopii povinného ručení a kopii osvědčení o registraci vozidla (s VIN kódy) účastníků nehody (zvláště v případě, že jste poškozený a pojistná událost je řešena z povinného ručení protistrany).
- Vždy vyplňte Záznam o dopravní nehodě: (vyplňte i v případě, je-li nehoda šetřena Policií)
- snažte se uvést co nejvíce informací, dokud je máte čerstvě v paměti;
- vyplňte hlavně datum, čas a přesné místo nehody;
- uveďte popis průběhu nehody (nestačí-li pro popis průběhu nehody sloupec 12 „Okolnosti nehody“, popište děj nehody ve sloupci 14 „Vlastní poznámky“ nebo do sloupce 13 „Nákres nehody…“, případně volnou formou v e-mailu);
- napište přesný popis poškození na vozidlech zúčastněných na nehodě;
- nakreslete plánek nehody;
- nezapomeňte na podpisy účastníků nehody a v případě jasného zavinění doplňte do příslušných kolonek, kdo je viníkem a kdo poškozeným.
- Pokud je vozidlo nepojízdné, nebo nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, kontaktujte Raiffeisen – Leasing Asistenci na tel.: +420 292 292 227, která vám poskytne pomoc v rozsahu sjednaném v leasingové smlouvě. Nemáte-li v leasingové smlouvě sjednánu Raiffeisen – Leasing Asistenci, můžete si s touto asistencí domluvit odtah nebo jinou službu, kterou pak budete muset asistenci uhradit. Další možností je využít asistenci dle rozsahu vašeho pojištění POV nebo HAV.
- Nakonec nám prosím veškeré dostupné podklady k nehodě zašlete přes on-line formulář Hlášení pojistné události, vč. kopie vašeho řidičského průkazu. My pojistnou událost nahlásíme a zašleme vám číslo pojistné události a další postup pro opravu vozidla.
U zahraničních pojistných událostí rozhoduje o případné opravě v České republice daná pojišťovna individuálně, a to dle rozsahu opravy a vzdálenosti poškozeného vozidla od hranice s Českou republikou.
III. Pouze poškození vozidla leasingového nájemce
Tento postup se týká poškození, které si způsobil řidič pouze na svém vozidle.
- Policii (112, 158) volejte v případech, kdy:
- škoda na vozidle přesáhla 100 000,-Kč, nebo pokud si nejste jistí výší škody;
- vznikla-li škoda na majetku třetí osoby (svodidla, pouliční osvětlení, semafor apod.);
- při poškození vozidla vzbuzující podezření z trestného činu (vloupání nebo pokus o vloupání do vozidla, vandalismus, odcizení vozidla, nebo jeho částí);
- protokol sepsaný Policií podepište pouze tehdy, pokud souhlasíte s jeho zněním;
- nesouhlasíte-li, uveďte do protokolu své vlastní vyjádření či námitky proti postupu Policie (i v zahraničí pište česky), pokud Policie odmítne přijet, zapište si datum, čas, jméno a služební číslo osoby, se kterou jste telefonicky hovořili – tyto údaje následně uveďte do záznamu o dopravní nehodě;
- ve všech ostatních případech stačí vyplnit a podepsat „Záznam o dopravní nehodě“.
- Doporučujeme udělat si vlastní fotodokumentaci situace vozidla po nehodě, včetně registračních značek vozidel, detailů poškození vozidla.
- Zašlete nám řádně vyplněný a podepsaný „Záznam o dopravní nehodě“, včetně nákresu nehody. Bylo-li poškození hlášeno Policii, zašlete nám oficiální protokol se všemi přílohami. Dále přidejte kopii řidičského průkazu řidiče (z obou stran). Pro nahlášení můžete využít on-line formulář Hlášení pojistné události.
- V případě, že máte preferovaný autoservis, do poznámky nezapomeňte napsat: název, adresu a kontakt na autoservis, kde bude vozidlo opraveno (můžete zaslat i později), nebo kam bylo poškozené vozidlo odtaženo.
My následně pojistnou událost nahlásíme a zašleme vám číslo pojistné události a další postup pro opravu vozidla, kterou si domluvíte v autorizovaném servisu dle značky vašeho vozidla.
IV. Střet vozidla se zvěří
Tento postup se uplatní v případě, že na vašem vozidle došlo ke škodě v důsledku střetu se zvěří. Za střet se zvěří se považuje pád či náraz zvířete do vozidla, případně poškození části vozidla zvířetem.
Jak postupovat krok za krokem?
- Zajistěte místo nehody (zapněte varovná světla, oblečte si výstražnou vestu, umístěte výstražný trojúhelník…).
- Došlo-li ke zranění osob, poskytněte první pomoc a přivolejte záchrannou službu (112, 155), Policii (112, 158) a v případě potřeby hasiče (150).
- Policii (112, 158) volejte také v případech, kdy:
- škoda na vozidle přesáhla 100 000,-Kč, nebo pokud si nejste jistí výší škody;
- neshodnete-li se s ostatními účastníky nehody na míře zavinění;
- vznikla-li škoda na majetku třetí osoby (svodidla, pouliční osvětlení, semafor apod.);
- došlo-li při střetu se zvěří k usmrcení zvířete;
- pokud je některý z účastníků pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek;
- jestliže některý účastník nehody odmítá podepsat „Záznam o dopravní nehodě“;
- při poškození vozidla vzbuzující podezření z trestného činu (vloupání nebo pokus o vloupání do vozidla, vandalismus, odcizení vozidla, nebo jeho částí);
- protokol sepsaný Policií podepište pouze tehdy, pokud souhlasíte s jeho zněním;
- nesouhlasíte-li, uveďte do protokolu své vlastní vyjádření či námitky proti postupu Policie (i v zahraničí pište česky), nebo pokud Policie odmítne přijet, zapište si datum, čas, jméno a služební číslo osoby, se kterou jste telefonicky hovořili – tyto údaje následně uveďte do záznamu o dopravní nehodě.
- Doporučujeme udělat si vlastní fotodokumentaci situace vozidel po nehodě, včetně registračních značek vozidel a detailů poškození vozidel.
- Vždy vyplňte Záznam o dopravní nehodě: (vyplňte i v případě, je-li nehoda šetřena Policií)
- snažte se uvést co nejvíce informací, dokud je máte čerstvě v paměti;
- vyplňte hlavně datum, čas a přesné místo nehody;
- uveďte popis průběhu nehody (nestačí-li pro popis průběhu nehody sloupec 12 „Okolnosti nehody“, popište děj nehody ve sloupci 14 „Vlastní poznámky“ nebo do sloupce 13 „Nákres nehody…“, případně volnou formou v e-mailu);
- napište přesný popis poškození na vozidlech zúčastněných na nehodě;
- nakreslete plánek nehody;
- nezapomeňte na podpisy účastníků nehody a v případě jasného zavinění doplňte do příslušných kolonek, kdo je viníkem a kdo poškozeným.
- Pokud je vozidlo nepojízdné, nebo nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, kontaktujte Raiffeisen – Leasing Asistenci na tel.: +420 292 292 227, která vám poskytne pomoc v rozsahu sjednaném v leasingové smlouvě. Nemáte-li v leasingové smlouvě sjednánu Raiffeisen – Leasing Asistenci, můžete si s touto asistencí domluvit odtah nebo jinou službu, kterou pak budete muset asistenci uhradit. Další možností je využít asistenci dle rozsahu vašeho pojištění POV nebo HAV.
- Nakonec nám prosím veškeré dostupné podklady k nehodě zašlete přes on-line formulář Hlášení pojistné události, vč. kopie vašeho řidičského průkazu. My pojistnou událost nahlásíme a zašleme vám číslo pojistné události a další postup pro opravu vozidla.
V. Odcizení vozidla a vandalismus
V případě odcizení vozidla, nebo i pouze jeho částí, případně při poškození vozidla neznámým pachatelem, kontaktujte vždy Policii a sepsaný „Protokol Policie“ spolu s kopiemi ostatních dokumentů, které jste obdrželi, včetně dokumentů, které vám přijdou v průběhu vyšetřování či po jeho ukončení (např. Úřední záznam, Odložení věci, Ukončení pátrání apod.) nám prosím zašlete přes on-line formulář Hlášení pojistné události. Prosím, nepodceňujte tyto administrativní úkony, pro efektivní vyřešení celé události a minimalizaci vašich nákladů je důležité, abychom vše řádně doložili.
My pojistnou událost nahlásíme a zašleme vám číslo pojistné události a další postup pro opravu vozidla, kterou si domluvte v autorizovaném servisu dle značky vašeho vozidla.
VI. Živel
V případě poškození vozidla požárem, výbuchem, úderem blesku, krupobitím, povodní, záplavou, vichřicí a podobnou událostí nám o ní prosím zašlete informace přes on-line formulář Hlášení pojistné události.
My pojistnou událost nahlásíme a zašleme vám číslo pojistné události a další postup pro opravu vozidla, kterou si domluvte v autorizovaném servisu dle značky vašeho vozidla.
VII. Poškození čelního skla a obvodových skel vozidla
- Nahlášení poškození připojištěného čelního (obvodového) skla na příslušnou pojišťovnu za vás provádíme vždy my. Pokud jste přeci jen pojistnou událost pojišťovně nahlásili, postupujte dále jako při novém hlášení a do poznámky formuláře nám napište, že jste událost pojišťovně již hlásili. Dál nám prosím napište číslo pojistné události a pojišťovnu, která událost řeší.
- Máte-li poškozeno jiné než čelní sklo a zároveň máte ve smlouvě sjednáno připojištění obvodových skel, je možné níže uvedeným způsobem nahlásit i poškození ostatních skel.
- V případě poškození skla vandalem, prosím využijte tento postup.
- Pro nahlášení pojistné události vyplňte prosím tento on-line formulář Hlášení pojistné události a připravte si fotografii nebo sken vašeho řidičského průkazu ke vložení k on-line formuláři.
- Po nahlášení vás bude do 24 hodin kontaktovat náš smluvní partner, ohledně termínu opravy/výměny poškozených skel.